czwartek, 12 października 2017

Batony bakaliowe – smaczne, zdrowe - warsztaty dla dzieci

Warsztaty w klasie 3a SP1 w Sanoku

W poniedziałek 09.10.2017 r. po raz trzeci warsztaty z dziećmi prowadziłam, pyszne, batony bakaliowe z nimi robiłam.

 Na 6 grup ich podzieliłam i zadania rozdzieliłam.
Najpierw o bakaliach im poopowiadałam, a następnie z przepisem zapoznałam.
Dzieci wszystkie składniki odważyły,  a owoce suszone na drobne kawałeczki pokroiły. 
Pestki słonecznika z moją pomocą uprażyły i dokładnie w mikserze zmieliły.

Każda grupa, swoje owoce suszone dokładnie zmiksowała, słonecznik, płatki owsiane do masy dodała, jeszcze raz zmiksowała i z orzeszkami całość zmieszała. Tak przygotowaną masę na andrut przełożyły, swoimi małymi paluszkami równomiernie rozłożyły, drugim przykryły, docisnęły, żeby składniki się przykleiły.
Na małe kawałki pokroiłam i dzieci do zjadania zaprosiłam. 
Wszystkim bardzo smakowały, z uśmiechem na ustach, blaskiem w oczach słodkie (bez cukru) batoniki zjadały.
Uważam, że takie batoniki warto w domu przygotowywać i dzieci do nich przekonywać. Zamiast przesłodzone (z cukrem, tłuszczem) batony kupować, takie domowe z bakalii, na przekąskę swoim dzieciom do szkoły zapakować. 
Pamiętajcie, dzieci do wspólnego gotowania zachęcajcie, niech się angażują, niech się małymi kucharzami  poczują, a wiadomo, że jak coś się samemu przygotowuje to i lepiej smakuje. 

PRZEPIS NA BATONY POD ZDJĘCIAMI

  
  





Batony bakaliowe 


Składniki:
  • 100 g suszonych moreli,
  • 30 g rodzynek,
  • 50 g suszonych daktyli,
  • 40 g żurawiny,
  • 2 suszone figi,
  • 30 g pestek słonecznika,
  • 15 g płatków owsianych błyskawicznych,
ponadto:
  • kilka dowolnych orzechów np.: pistacjowe, laskowe, ziemne, włoskie,
  • andruty.


Przygotowanie:
Słonecznik prażymy na suchej patelni i rozdrabiamy za pomocą miksera lub blendera.

Morele, daktyle i figi kroimy na mniejsze kawałki, wystarczy na 2-4 części.
W mikserze rozdrabniamy wszystkie owoce (te pokrojone oraz żurawinę i rodzynki) do momentu, aż powstanie zwarta, klejąca kula. 
Następnie dodajemy słonecznik, płatki i jeszcze raz miksujemy, żeby połączyły się składniki. 
Na samym końcu dodajemy swoje ulubione orzechy i krótko miksujemy. tak aby pozostały większe kawałki.

Masę przekładamy na andruta (ok. 6 cm na 9 cm), drugim go przykrywamy.
Na wierzch kładziemy deskę do krojenia i obciążamy. 
Kroimy na dowolne kształty, jak lubimy. 

Rada: można przed przełożeniem masy, andruty posmarować cienko masłem orzechowym. Uzyskamy smak bardziej orzechowy z lekko słonym akcentem.

Smacznego :)  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)