poniedziałek, 28 sierpnia 2017

Ciacho czekoladowe z piernikami i migdałami

 Ciasto z czekolady 🍫 i kakao przygotowałam, do którego kawałki pierników ❤ powkładałam. Migdałów dołożyłam i do piekarnika włożyłam. Po upieczeniu, przestudzeniu, cukrem pudrem oprószyłam i na kawałeczki podzieliłam.
Z kawą podane, smakowały idealnie, a z mlekiem genialne.
CIACHO -WIELKIE ciastko 🍪, bo kształtem ciasteczko mi przypomina, ale z pewnością naje się nim DUŻA RODZINA 👪👫. To CIACHO z miłością pieczone i „Sercami ❤ Toruńskimi” wypełnione.


Składniki:

  • 120 g Pierników Toruńskich „Serca Toruńskie”,
  • 200 g masła,
  • 200 g gorzkiej czekolady 70% kakao,
  • 80 g kakao,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 60 g mąki pszennej,
  • 5 małych jajek,
  • 150 g cukru pudru,
  • 2 garście płatków migdałowych,


ponadto:
  • cukier puder do posypania.


Przygotowanie:
Masło z czekoladą rozpuszczamy w kąpieli wodnej, mieszamy, studzimy.
Suche składniki: mąkę mieszamy z kakao, proszkiem do pieczenia.
Jajka bijamy z cukrem na kogel mogel, dodajemy rozpuszczoną czekoladę z masłem i miksujemy. Stopniowo dodajemy suche składniki, cały czas miksując, do uzyskania gładkiej, jednolitej masy.
Blachę od piekarnika wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy na nią masę czekoladową, którą rozprowadzamy w formie wielkiego ciastka. Grubość powinna być równa.
Na całą powierzchnię ciasta rozsypujemy kawałeczki pierników oraz płatki migdałowe, delikatnie dociskamy.

Rada: żeby równo i szybko docisnąć pierniki, wystarczy wierzch przykryć papierem do pieczenia i delikatnie „przejechać” wałkiem.

Ciasto pieczemy w 180°C  ok. 20 min.


Po przestygnięciu, ciasto posypujemy cukrem pudrem.



Przepis zgłoszony do konkursu „Przepis na Kopernika! Piernikowy Konkurs Kulinarny.” 
link do strony konkursowej konkurs.kopernik.com.pl

5 komentarzy:

  1. Hmm, wygląda jakby się zepsuło, myślę że to efekt zdjęć i na pewno jest pyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha dobre, proszę poczytać składniki :) może i efekt zdjęć, ale ciasto jest mocno czekoladowe, a pierniki są powbijane na wierzch i nadają nie tylko smaku, ale i jaśniejszego brązu :)

      Usuń
    2. A fakt pyszne, każdy sobie odrywał po kawałeczku i zajadał.

      Usuń
  2. Ślinka leci na sam widok! Obłędne :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)