piątek, 15 lipca 2016

Grillowana karkówka z warzywami

Kiedy słońce mnie obudziło, to zrobiło mi się bardzo ciepło i miło. Postanowiłam coś pysznego na świeżym powietrzu przygotować, więc nie pozostało nic innego, jak tylko grillować. Karkówkę rano z marynacie na bazie oleju rzepakowego i octu balsamicznego z sokiem malinowym zamarynowałam i świeże prosto z działki warzywa do niej przygotowałam. Wszystko równocześnie się grillowało i bardzo dobrze smakowało. 
Z ulubionym sosem, musztardą podałam i promieniami słońca oraz smakiem potrawy z całą rodziną
 się rozkoszowałam.


Składniki:

  • 1 kg karkówki,
marynata:

  • 3 łyżki octu balsamicznego z sokiem malinowym,
  • 6 łyżek oleju rzepakowego Rapso,
  • pieprz czarny świeżo mielony do smaku,
  • sól morska świeżo mielona do smaku,
  • mieszanka przypraw chili świeżo mielona do smaku,
ponadto:

  • garść świeżych liści lubczyku (opcjonalnie 2 łyżki suszonego),
  • olej rzepakowy,
  • młoda marchew,
  • młoda pietruszka (korzeń i nać),
  • cukinia zielona,
  • cukinia żółta,
  • sól morska,
  • pieprz czarny świeżo mielony
  • cukier.
Przygotowanie:
Marynata: olej mieszamy z octem balsamicznym, dodajemy, sól, pieprz i chili.
Karkówkę myjemy, kroimy w plastry, osuszamy papierowym ręcznikiem. Każdy plaster obtaczamy w marynacie, posypujemy bardzo drobno posiekanym lubczykiem i delikatnie go wklepujemy. Mięso przekładamy do pojemnika, przykrywamy
 i odstawiamy na noc do lodówki (lub ok. 3 godz.)

Grillowanie:
Cukinię kroimy w plastry o grubości ok. 1-2 cm, osuszamy papierowym ręcznikiem, spryskujemy olejem, oprószamy solą i pieprzem.
Marchew, pietruszkę myjemy, osuszamy (nie obieramy) i spryskujemy olejem.

Na grillu układamy plastry cukinii, marchew, pietruszkę i zamarynowaną karkówkę, którą jeszcze doprawiamy pieprzem, solą i chili.
Marchewkę pod koniec grillowania posypujemy cukrem.
Warzywa powinny być al dente, a mięso wg własnego smaku.

Smacznego :)


4 komentarze:

  1. muszę spróbować,bo moja marynata już się znudziła..

    OdpowiedzUsuń
  2. A ta jest banalna i oryginalna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O jaki fajny przepis!Chyba muszę spróbować taką zrobić.Dopiero przekonałam się w tym roku do jedzenia karkówki po tym jak spróbowałam grillowanej w Domu Kresowym!Mega mi posmakowała!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze zrobiona karkówka, zawsze smakuje :) pozdrawiam :)

      Usuń

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)