piątek, 24 marca 2017

Torcik z kaszy kuskus ze szpinakiem, tuńczykiem, groszkiem i pesto

Torcik 🎂  nietypowy, ale zdrowy ❤ 🍴
Pesto z rukoli, oliwek,  pieprzu zielonego i oleju rzepakowego przygotowałam do którego prażony słonecznik dodałam.
Kuskus zaparzyłam, na połowę podzieliłam i jedna część ze szpinakiem połączyłam.
Groszek z solą i cukrem krótko gotowałam, dzięki temu piękny kolor uzyskałam.
Tuńczyka 🐟 z zalewy odcedziłam i z wszystkich składników mini torciki utworzyłam. 
Kuskus tuńczykiem i groszkiem przełożyłam, a na wierzch pesto dołożyłam. Dodatki 🍅 dla ozdoby oraz smaku dodałam i po kilku chwilach  torcik  już zjadałam. 
Można go na ciepło podawać, lub w letniej wersji zjadać. Na gorąco -piekarnik na wysoką temperaturę nastawiamy na kilka minut (przed przystrojeniem) podgrzewamy. 
Składniki na 3 porcje:
pesto:
  • 100 g świeżej rukoli,
  • 80 g łuskanego słonecznika,
  • 50 ml oleju rzepakowego,
  • 1 łyżka soku z cytryny,
  • 1 łyżeczka marynowanego pieprzu zielonego,
  • 15 szt. całych zielonych oliwek z papryką,
  • 2 łyżki zalewy z oliwek,

    ponadto:
    • ok. 100 g kaszy kuskus,
    • 1-   2 łyżki oleju rzepakowego,
    • 2 łyżki jasnego sosu sojowego,
    • 2 garście pokrojonego świeżego szpinaku lub 3 – 4  kostki mrożonego szpinaku,
    • 1 ząbek czosnku,
    • 1 puszka tuńczyka w sosie własnym (ok. 120 g bez sosu),
    • 150 g mrożonego groszku,
    • sól smaku,
    • pieprz czarny mielony do smaku,
    • 2 szczypty cukru,
    • 3 pomidorki koktajlowe,
    • 3 duże kapary z ogonkiem.

    Przygotowanie:
    pesto:
    Pestki ze słonecznika prażymy na suchej patelni i studzimy.
     Za pomocą blendera miksujemy rukolę z dodatkiem oliwek, oleju, zalewy z oliwek, soku z cytryny i pieprzu marynowanego.
    Dodajemy słonecznik i ponownie miksujemy, kawałeczki ziaren powinny być wyczuwalne w pesto.
    Rada: pesto jest więcej niż potrzeba, pozostałą część schowajcie  do lodówki. Idealnie smakuje z pieczywem lub jako dodatek do makaronu + ser żółty.  

    Kuskus zalewamy gorącą wodą (ok. 1 cm nad powierzchnię kaszy) z szczyptą soli. Odstawiamy na 5 min pod przykryciem.

    Groszek z dodatkiem soli i cukru gotujemy max 4 min i odcedzamy. Najlepiej zalać gorącą wodą będzie szybciej.
      
    W rondelku podgrzewamy olej z dodatkiem przeciśniętego przez praskę czosnkiem, dodajemy szpinak, sos sojowy i chwilkę podgrzewamy. Dodajemy połowę kaszy, doprawiamy solą, pieprzem do smaku i mieszamy.

    Na talerzu, do okrągłej foremki wkładamy warstwami kuskus ze szpinakiem, tuńczyka bez zalewy, czysty kuskus, następnie groszek i ponownie kuskus.
    Ściągamy krążek i na wierzch nakładamy pesto z rukoli.
    Wierzch ozdabiamy, świeżymi listkami rukoli, kawałeczkiem tuńczyka i dodajemy pomidorki i kapary.

    Rada: każdą z warstw dociskamy, żeby po wyciągnięciu z foremki całość się nie rozpadła. 
    Dzięki krążkowi uzyskacie efekt tortu, ale go nie macie można łyżka ułożyć składniki warstwami, smak i tak pozostanie ten sam.



    Smacznego


    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)