wtorek, 7 marca 2017

Placki warzywne z kabanosami

Ciasto na placki z różnych warzyw 🍠🍴 przygotowałam, do którego dla zagęszczenia płatków owsianych i mąki pełnoziarnistej dodałam. Jednak, dla ich urozmaicenia cienkie, pokrojone kabanosy dorzuciłam i na złoty kolor wysmażyłam 🌕. Takie placki chrupiące z kwaśną śmietaną podałam i świeżą rukolę do nich dodałam. 





Składniki:

  • kilka cienkich kabanosów,
  • 250 g obranych ziemniaków,
  • 1 mała cebula,
  • 1 średnia marchew,
  • 150 g miąższu dyni,
  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej,
  • 1 jajko,
  • 2 łyżki płatków owsianych,
  • sól himalajska do smaku,
  • pieprz kolorowy do smaku,
  • 1 łyżeczka posiekanego świeżego koperku,
  • olej rzepakowy do smażenia.

Przygotowanie:
Ciasto na placki:
Cebulę i ziemniaki trzemy na tarce o drobnych oczkach, delikatnie odciskamy z nadmiaru wody (można przygotować w malakserze). 
Marchew i cukinię również trzemy, ale na cienkie paski. 
Do ziemniaków dodajemy, marchew z cukinią, płatki owsiane, jajko, sól, pieprz, koperek, mąkę i wszystko razem mieszamy.
Kabanosy kroimy na plasterki i dodajemy do ciasta.
Placki smażymy na oleju, na złoty kolor.
Po usmażeniu przekładamy na ręcznik papierowy, żeby odsączyć z nadmiaru oleju.
Placki możemy podawać ze śmietaną i rukolą.
Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Wygląda wspaniale! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie tam arcydzieło :) ale dziękuje bardzo :)

      Usuń

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)