sobota, 14 stycznia 2017

Kasza pęczak z kremowymi porami i pieczarkami

Pory z cebulką przesmażyłam do miękkości udusiłam, przyprawami, ziołami ciekawie doprawiłam 🌿🌾🍂 i z ugotowanym pęczakiem połączyłam. Kaszę z porami śmietanką zalałam, mieszając dobrze podgrzałam. 🍴Z podsmażonymi brązowymi pieczarkami podałam i nic więcej dodawać już nie musiałam.🍴 Pamiętajcie, że pęczak to kasza zdrowa, smaczna i wyjątkowa.😏 👌


Składniki:
  • ·       300 g pora,
  • ·       1 duża biała cebula,
  • ·       1 ½ łyżki masła klarowanego,
  • ·       1 płaska łyżeczka ciętej trawy cytrynowej,
  • ·       1 płaska łyżeczka grama sala,
  • ·       mielony pieprz czarny do smaku,
  • ·       sól do smaku,

ponadto:
  • ·       200 g kaszy pęczak jęczmiennej Cenos,
  • ·       200 ml słodkiej śmietanki 30%,
  • ·       2 kopiaste łyżki posiekanego świeżego koperku,
  • ·        300 g brązowych pieczarek,
  • ·       ok. 1 łyżeczki masła klarowanego do smażenia pieczarek.


        Przygotowanie:
        Kaszę pęczak gotujemy w lekko osolonej wodzie i odcedzamy (wg czasu podanego na opakowaniu).

        Pieczarki myjemy, suszymy i kroimy w ćwiartki lub ósemki w zależności od ich wielkości.
        W tym czasie cebulę kroimy w kostkę, a pora w plasterki.
        Na dużej patelni rozgrzewamy masło, podsmażamy na nim cebulkę, następnie dodajemy pory i całość mieszamy. Podsmażamy kilka min, następnie całość przekładamy do garnka. Dodajemy sól, pieprz, trawę cytrynową, grama sala i na wolnym ogniu podgrzewamy, często mieszamy. Pory powinny być miękkie, wówczas nabiorą delikatnego smaku.
        Rada: do porów można dodać 2 łyżki wody i dusić pod przykryciem, nie zapominając o mieszaniu.


        Do porów dodajemy kaszę, wlewamy śmietankę i cięgle mieszając doprowadzamy do zagotowania. Dodajemy koperek, w razie potrzeby doprawiamy solą i pieprzem do smaku, mieszamy, przykrywamy pokrywą i odstawiamy z ognia.

        Pieczarki podsmażamy na złoty kolor, oprószamy solą.

        Kaszę pęczak w kremowych porach podajemy z pieczarkami.



        Smacznego 😃

        2 komentarze:

        Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)