piątek, 29 kwietnia 2016

Szparagi zielone z pieczonym łososiem

 Czas na szparagi zbliżył się małymi krokami, więc podzielę się z Wami nowymi na nie przepisami. 
Tym razem przystawkę bardzo szybką przygotowałam, gdzie do zielonych szparagów łososia dodałam. 
Ryba pierwsze została lekko podsmażona, a następnie z musztardą, kaparami i tymiankiem w piekarniku upieczona.  

Nie macie czasu, a głód Was dogania, to po 15 min,  tą zdrową przystawką przegonicie tego „drania” :p 

czwartek, 28 kwietnia 2016

Wątróbka z indyka na czerwono smażona na oleju rzepakowym

Wątróbkę z cebulą na  oleju rzepakowym podsmażamy, następnie pieprz i sos sojowy do niej dolewamy. Całość mieszamy i tak długo podgrzewamy, aż wątróbka dobrze będzie wysmażona, ale soczysta, delikatna, w punkt – Wasza ulubiona. Solą jej nie doprawiamy tylko sosem sojowym podlewamy. Kiedy kiełki z buraka do niej dodamy to ciekawy smak uzyskamy. 

Taką wątróbkę na przystawkę się podaje lub jako dodatek do głównego dania się nadaje. 
„Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem steroli roślinnych oraz witaminy E i dlatego używam go do smażenia, a nawet te najprostsze dania zyskują na jakości”.

wtorek, 26 kwietnia 2016

Kurczak duszony z olejem rzepakowym podany ze szpinakiem i ryżem

Filet z kurczaka dobrze doprawiłam i z świeżym czosnkiem niedźwiedzim udusiłam. Szpinak z suszonymi pomidorami na patelni podgrzałam i wywarem z mięsa połączonym z jogurtem zalałam. Do tego ryż brązowy ugotowałam, którego z mięsem i szpinakiem podałam. To danie bardzo szybko się przygotowuje, bo ryż sam się gotuje, kurczaka nie trzeba pilnować, a szpinak w kilka chwil w można przygotować.
„Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem steroli roślinnych oraz witaminy E i dlatego, należy go używać do przygotowywania posiłków".


sobota, 23 kwietnia 2016

Kiełkująca sałatka z kwiatami z rzodkiewki

Wiosna kiełkuje, świat kolorami maluje, do aktywności motywuje
 i dlatego fit sałatki  z dressingiem na oleju rzepakowym przygotowuję. 
Takie sałatki są zawsze smaczne, zdrowe i kolorowe.


piątek, 15 kwietnia 2016

Grillowany kurczak nadziany serem kozim z sałatką z dodatkiem oleju rzepakowego

Wiosna to pora radosna, czas na grillowanie i zdrowych potraw zjadanie. 
Filet z kurczaka serem kozim został nadziany i w papierowych woreczkach grillowany.
 Do mięsa lekka sałatka została przygotowana, olejem rzepakowym na końcu polana. 
Całość smaczne, zdrowe i kolorowe.
 „Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem steroli roślinnych oraz witaminy E i dlatego dania na nim przygotowuję, oraz dodaję go do sałatek”

Ryż z indykiem i warzywami o nucie indyjskiej

 Lekkie z ryżu danie, które można w 15 min przygotować, poczekać jeszcze 10 min i już smakować.
 Dla tych, co kalorie liczą dnia każdego i dla tych, co lubią coś prostego i zdrowego.
 Ryż, indyk, brokuły, groszek, pieczarki, szczypiorek, tymianek, olej rzepakowy i przyprawy, to wszystkie składniki tej potrawy. 

czwartek, 14 kwietnia 2016

Chleb pełnoziarnisty z płatkami owsianymi

Domowy chlebek jak sami upieczemy, to dobrze wiemy, z jakich składników został  przygotowany, że żaden spulchniacz, barwnik nie był do niego dodany. 
Mąka pełnoziarnista połączona została z płatkami owsianymi, również pełnoziarnistymi, lekko solą doprawiona i miodem osłodzona. Drożdże świeże w takim towarzystwie swoją rolę spełniły i to, że ciasto wyrosło, to one sprawiły.

poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Ryż z cytrynowym łososiem i brokułami

 Ryż z dodatkiem papryki chili ugotowałam, łososia zaś na oleju z dodatkiem pieprzu i trawy cytrynowej przygotowałam. Wyszedł znakomicie, o nucie cytrynowej smakował wyśmienicie. 
Z ryżem i brokułami, świetnie komponował się smakowo i w tym towarzystwie wyglądał wyjątkowo. 
Danie proste, nawet banalne, a dzięki sposobie smażenia, łosoś wyszedł idealnie.

niedziela, 10 kwietnia 2016

Risotto mocno szparagowe

Risotto  z zielonych warzyw przygotowałam czyli cukinię, szparagi, szczypiorek, sałatę do rużu dodałam.
Szparagi w całości wykorzystałam, z stwardniałych końcówek wywar ugotowałam, którym ryż podlewałam, dzięki temu mocno szparagowy smak uzyskałam. 
Danie wyszło bardzo zdrowe, delikatne i kremowe.

sobota, 9 kwietnia 2016

Sałatka – zielone gniazdo z jajkiem

W końcu kiełki mi w doniczkach wykiełkowały :P więc od razu w sałatce wylądowały :P Nie tylko ciekawie wyglądają, ale fajnego smaku dodają.  Na talerzu rukolę w „gniazdo” ułożyłam, a w sam środek jajko z wody dołożyłam. Na wierzch kapary, rzodkiewkę dodałam i czarnym sezamem dla kontrastu posypałam. 
Z ostrym dressing ją polałam i smaczną sałatkę bez użycia soli w kilka chwil przygotowałam.

piątek, 8 kwietnia 2016

Zapiekane jajka z kabanosami

Jajecznica ? Nie
Jajka gotowane ? Nie
Jajka w koszulce ? Nie
Jajka zapiekane ? Tak :) 
Jaja ze śmietaną się połączyły, zielonym się ozdobiły, dobrze doprawiły i kabanosy do siebie zaprosiły.
 Potem w piekarniku szybko się ogrzewały, bo tylko 10 min czasu na to miały.
Na śniadanie, kolację zapraszają i smacznie się polecają :)

czwartek, 7 kwietnia 2016

Ryż prażony po włosku z fasolą adzuki

Jest to bezmięsne danie, które każdemu posmakuje i niewiele kosztuje. 

Warzywa są w ryżu uduszone, sosem sojowym doprawione. Smak. grzybów jest wyczuwalny,

 a fasolka adzuki nadaje całości wygląd niebanalny.



poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Batony sezamowe

Słodka przekąska - batony sezamowe, są smaczne i zdrowe, bo konserwantów i barwników

 nie zawierają, ale za to dużo kalorii w sobie mają.

 Po wysiłku wskazane dla każdego, dla dziecka i dorosłego. Do szkoły, do pracy czy na wycieczki można spakować i smakiem ich się rozkoszować.



Ryż z polędwiczkami z kurczaka

Polędwiczki z kurczaka w sosie sojowym zamarynowałam do którego papryczkę chili i pieprz czarny dodałam. 
Ryż z dodatkiem korzenia kurkumy ugotowałam i dzięki temu ciekawy smak uzyskałam. 
Pieczarki, cebulkę podsmażyłam, do której polędwiczki, pomidorki, kapary dołożyłam. 
Kiedy mięso było idealne, ryż dodałam, całość zamieszałam, szczypiorku dorzuciłam,
 na koniec doprawiłam i danie było już gotowe, łatwe, a w smaku wyjątkowe.