niedziela, 7 sierpnia 2016

Grillowana paratha z serkiem kremowym

Ziarna orkiszu pierwsze dobrze zmieliłam następnie mąki pszennej, wody, soli i łyżkę oleju dołożyłam. Ciasto dobrze wyrobiłam i na chwilę dla zwiększenia elastyczności do miseczki odstawiłam. Nadzienie z serka Arla o smaku słodkawym przygotowałam do którego szczypiorek, pietruszkę dodałam. Pieprzu, chili dołożyłam i dzięki temu smak lekko  wyostrzyłam. Ciasto na 12 części podzieliłam, na połowę nadzienie nałożyłam, pustymi krążkami poprzykrywałam, brzegi pozwijałam i poodciskałam. Placki na grillu opiekałam i gotową przystawkę o oryginalnym nadzieniu szybko miałam.  Nie trzeba nic już do nich dodawać, tylko same ze smakiem zajadać. 
 Z zewnątrz chrupiące, a w środku zaskakujące.



Składniki na 6 szt.:
ciasto:
  • 1 szklanka mąki pszennej,
  • 1 szklanka mąki orkiszowej (świeżo zmielone ziarna orkiszu),
  • ½ mała łyżeczka soli,
  • woda,
  • 1 łyżka oleju rzepakowego,

ponadto:
  • 125 g serka kremowego musztarda i miód Arla Apetina,
  • garść świeżej zielonej pietruszki,
  • 1 młoda malutka cebulka ze szczypiorkiem,
  • pieprz czarny do smaku,
  • mieszanka suszonych chili do smaku,
  • olej rzepakowy do posmarowania.

Przygotowanie:
Nadzienie:
Pietruszkę drobno siekamy, szczypiorek z cebulką kroimy w bardzo cienkie plasterki i dodajemy do serka. Doprawiamy pieprzem, chili i mieszamy.
Ciasto:
Mąkę mieszamy z solą, olejem i dodajemy tyle wody, aby wyrobić miękkie ciasto. Przykrywamy i odstawiamy na 15 min w temp pokojowej.
Rada :
Jeśli ciasto odstawimy na 15 min. do miseczki i przykryjemy je wilgotną ściereczką, to zrobi nam się bardziej elastyczne.

Z ciasta formułujemy wałek i dzielimy na 12 równych części. Każdy kawałek ciasta rozwałkowujemy, na środku 6 krążków nakładamy po łyżeczce serka, brzegi zwilżamy wodą i przykrywamy pozostałymi krążkami.
Brzegi zaginamy do wewnątrz i  dociskamy, delikatnie spłaszczamy.
Placki grillujemy po ok. 4 min z każdej strony na dolnym ruszcie.
Następnie smarujemy  je delikatnie olejem i grillujemy do momentu aż będą  nabiorą złotawego koloru.

Smakują idealnie  na gorąco prosto z grilla, jak również na zimno. 



Twoja kuchnia ma to coś

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)