sobota, 23 lipca 2016

Pszenne podpłomyki z białą fasolą

Podpłomyki z dodatkiem ugotowanej białej fasoli przygotowałam, które w bardzo wysokiej temperaturze w piekarniku wypiekałam. Takie podpłomyki to idealna przekąska lub dodatek,
do grillowanych kiełbasek, czy sałatek. Można je same zajadać lub z ulubionymi pastami podawać. Pieczywo idealnie zastępują, a dzięki fasoli ciekawie smakują.


Składniki:
·                  15 g świeżych drożdży,
·                  150 ml letniej wody,
·                  1 łyżeczka soli,
·                  1/4 łyżeczki cukru,
·                  ½ łyżeczki pieprzu czarny świeżo mielonego,
·                  300 g mąki pszennej,
·                  200 g ugotowanej fasoli jaś,
ponadto:
·                  mąka do podsypania.
Przygotowanie:
Fasolę moczymy całą noc, następnie gotujemy (bez soli) do miękkości, odcedzamy, studzimy i miksujemy za pomocą blendera. (kilka sztuk fasoli bez skórki kroimy na mniejsze kawałki i dodajemy pod koniec do ciasta).

Drożdże rozpuszczamy w wodzie z dodatkiem cukru i 100 g mąki, odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 15 min w ciepłe miejsce.

Do wyrośniętego zaczynu dodajemy pozostałą część mąki, sól, pieprz i  fasolę zmiksowaną blenderem 
oraz w kawałkach. Ciasto wyrabiamy tak długo, aż będzie sprężyste i łatwo będzie odchodzić od dłoni.

Z ciasta robimy wałek, dzielimy na ok. 13 części. Każdą część rozwałkowujemy jak najcieniej podsypując mąką, tak aby nam się nie przyklejały do stolnicy.

Rada: porcje ciasta można wałkować na papierze do pieczenia, ułatwi nam to odklejanie bardzo cienkiego krążka.

Podpłomyki pieczemy na kratce od piekarnika,  pojedynczo w 250°C przez ok.  3 min.
Rada: Jeśli ciasto podczas wyrabiania będzie za twarde, wystarczy dolać niewielką ilość wody, a jak za rzadkie, to dosypujemy mąki.


Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. pamiętam jak kiedyś takie placki robiła moja babcia... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam wspomnienia z dziecinnych lat i dlatego warto wrócić do dawnych smaków :)

      Usuń
  2. podpłomyki przywodzą mi na myśl dzieciństwo.. :) zapraszam na mojego bloga ->https://kucharzowanienamaxa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam je ;-) U Mnie dzisiaj sałatka z zielonym makaronem ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja makarony uwielbiam, a sałatka na zielono brzmi ciekawie :)

      Usuń

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)