środa, 25 maja 2016

Grillowana cukinia faszerowana wołowiną

Małe, okrągłe cukinie na połowę przekroiłam, następnie środek wydrążyłam, farsz mięsny do nich dodałam i na grillu zapiekałam. Pod koniec ser żółty na wierzch poukładałam i sos na bazie majonezu, ketchupu i musztardy przygotowałam. 
Można ją jako przystawkę podawać, lub jako główne danie zajadać. 

Składniki:
  • 300 mielonej wołowiny,
  • ½ łyżeczki soli,
  • pieprz czarny świeżo mielony do smaku,
  • ½ łyżeczki papryki ostrej,
  • świeży tymianek,
  • 4 okrągłe plastry sera żółtego,
  • 2 okrągłe cukinie,
  • olej rzepakowy smakowy z papryką ostrą, pomidorami i bazylią.

Przygotowanie:
Mięso dobrze mieszamy z solą, pieprzem , papryką i 1 łyżką listków świeżego tymianku.
Cukinię przekrawamy na połowę, wydrążamy środek i wypełniamy go mięsem.
Cukinię (każdą oddzielnie) przekładamy na folię aluminiową, polewamy niewielką ilością oleju, i na wierz dodajemy gałązki tymianku. Folię łączymy jak sakiewkę pozostawiając otwory.
Cukinię układamy na rozgrzanego grilla i grillujemy ok. 20 min. 
Na sam koniec usuwamy gałązki tymianku, a dodajemy po plastrze sera żółtego. Grillujemy do momentu, aż ser zmięknie.

Rada: od spodu w foli można za pomocą wykałaczki wykonać nakłucia, żeby nadmiar soków mogła wypłynąć. 

Sos:
  • 1 łyżka majonezu,
  • 1 łyżka ketchupu,
  • 1 łyżeczka musztardy sarepskiej,
  • ½ łyżeczka sosu chili.

Sos:
Wszystkie składniki na sos mieszamy i dodajemy do grillowanej cukinii. 

GRILL PIKNIK Menu

2 komentarze:

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)