sobota, 6 lutego 2016

Duszone ostre ziemniaki na oleju rzepakowym

Nie zależnie od pory roku, różne produkty można kupić na każdym kroku. Teraz, zimą, ziemniaki młode w sklepie tak smakowicie wyglądały, że w tym samym dniu na patelni w mojej kuchni wylądowały J Tylko czosnek na oleju usmażyłam, ziemniaki, rozmaryn, chili dołożyłam, wodą zalałam, solą i pieprzem posypałam. Pokrywą przykryłam i 40 min dusiłam.
 Ziemniaki czosnkowo rozmarynowego smaku nabrały, a dzięki chili ostrość w sobie miały.
 Można je z mięsem na obiad podawać, ale ja wolę same, tylko ze śmietaną zajadać.    
Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dania na nim przygotowywane są smaczne, zdrowe i dla mnie zawsze udane.








Składniki:

  • ok. 1 kg młodych ziemniaków (takiej samej wielkości),
  • 1 główka czosnku,
  • gałązki świeżego rozmarynu,
  • sól do smaku,
  • pieprz czarny świeżo mielony,
  • 50 ml oleju rzepakowego,
  • ½ świeżej papryczki chili.




Przygotowanie:

Na patelni rozgrzewamy olej, podsmażamy nieobrane ząbki czosnku. 
Następnie dodajemy młode ziemniaki (wcześniej umyte i osuszone) i obsmaż je. Dodajemy gałązki rozmarynu, doprawiamy solą i zalewamy  100 ml gorącej wody. Przykrywamy pokrywką i dusimy na małym ogniu ok. 30 – 40 min w zależności od wielkości ziemniaków. W połowie duszenia dodajemy paprykę chili pokrojoną w plasterki. Kilka razy odwracamy ziemniaki. Woda powinna całkowicie odparować, ziemniaki w środku być miękkie,
 a skórkę mieć przypieczoną.
Ziemniaki można podać z kefirem, zsiadłym mlekiem lub śmietaną.


Rada: w razie potrzeby można dolać niewielką ilość wody, ale bardzo mało, ponieważ ziemniaki mają być przysmażone, a nie tylko ugotowane.

Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)