środa, 26 sierpnia 2015

Paratha z zieloną pietruszką na ostro

Paratha to płaski chlebek indyjski, który z mąki pszennej i orkiszowej przygotowałam, a następnie serek ze świeżą pietruszką i pieprzem zmieszałam. Takie nadzienie w cieście schowałam,  które skleiłam, wałkiem spłaszczyłam i na patelni podsmażyłam.  


Składniki:
ciasto:

  • 1 szklanka mąki pszennej,
  • 1 szklanka mąki orkiszowej (świeżo zmielone ziarna orkiszu),
  • ½ łyżeczka soli himalajskiej,
  • woda,
nadzienie:

  • 1 opakowanie serka śmietankowego,
  • pęczek zielonej pietruszki,
  • pieprz kolorowy świeżo zmielony,
  • masło klarowane do smażenia.
Przygotowanie: 
Mąkę mieszamy z solą i dodajemy tyle wody, aby wyrobić miękkie ciasto. Odstawiamy na 15 min. w misce pod przykryciem.
Pietruszkę siekamy drobno i mieszamy z serkiem. Doprawiamy pieprzem do smaku.
Ciasto dzielimy na kulki wielkości śliwki. Rozwałkowujemy, na środku każdego układamy po łyżeczce serka i całość składamy jak sakiewkę. Delikatnie spłaszczamy i rozwałkowujemy na placki. Placki opiekamy z dwóch stron na suchej patelni. Pod koniec pieczenia, kiedy będą się pojawiać brązowe, przypieczone pęcherzyki, placki smarujemy masłem klarowanym i opiekamy jeszcze chwilę.

Smacznego :)
W roli głównej: natka pietruszki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)