piątek, 10 lipca 2015

Faszerowane pieczarki prażonym kuskusem

Kuskus, który uprażyłam, nie tylko kolor mu zmieniłam, ale gdy wodą go zalałam to sypkie ziarenka uzyskałam. Pieczarki całe wykorzystałam, nóżki od kapeluszy poodcinałam, które również wydrążyłam i z cebulką wysmażyłam. Z kuskusem połączyłam, jajkiem skleiłam, kapelusze wypełniłam do piekarnika włożyłam. Poczekałam i pyszną przystawkę uzyskałam.

Składniki:

  • 150 g kaszki kuskus Kupiec,
  • 7 jak największych białych pieczarek,
  • 1 duża biała cebula,
  • 2 łyżeczki kapary,
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku,
  • 50 ml oleju rzepakowego,
  • pieprz czarny świeżo mielony do smaku,
  • sól do smaku,
  • 5 - 10 g sera camembert.








Przygotowanie:
Kuskus wysypujemy na blachę i prażymy na złoty kolor w piekarniku rozgrzanym do 200°C. Przesypujemy do miski i zalewamy gorącą wodą 2 mm powyżej powierzchni kaszki, odstawiamy.
Pieczarki oczyszczamy ze skórki, odcinamy nóżki i wydrążamy kapelusze za pomocą łyżeczki do arbuza (kapelusze odkładamy). Nóżki i wydrążoną część pieczarek kroimy w drobne kawałeczki.
Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na niewielkiej ilości oleju, dodajemy pokrojone pieczarki i całość smażymy. Dodajemy kapary i doprawiamy pieprzem, solą i odstawiamy do przestygnięcia.
Kuskus dodajemy do podsmażonej cebulki z pieczarkami, dodajemy roztrzepane jajko, szczypiorek i całość mieszamy.
Kapelusze pieczarek wypełniamy farszem z kuskusu i układamy je na wysmarowanej olejem formie porcelanowej lub szklanej do pieczenia. Wierzch posypujemy startym serem camembert.

Pieczarki pieczemy ok. 20 min w 200°C.
Smacznego :)  

Gotuj w zdrowym stylu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)