sobota, 13 czerwca 2015

Tarta kremowa ze szparagami na cieście francuskim

Postawiłam sobie zadanie, czy 30 min wystarczy mi na tartę przygotowanie. Zegarek nastawiłam, piekarnik włączyłam, pomysł już miałam, wiec do przygotowania wszystkich produktów się zabrałam. Wodę nastawiłam, ciastem w tym czasie formę wyłożyłam, kiedy szparagi się gotowały, to jaja z serem w robocie się miksowały. Potem wszystko połączyłam i czas na zegarku sprawdziłam, 20 min jeszcze miałam, tartę do piekarnika „schowałam”, za sprzątanie się zabrałam i stół do obiadu przygotowałam. W 100% zadanie wykonałam i przepyszna tartę w 30 min przygotowałam. 


Składniki:
  • garść szparagów zielonych,
  • 1 opakowanie gotowego ciasta francuskiego,
  • 2 jajka,
  • 2 łyżki śmietany gęstej 30%,
  • 200 g ARLA APETINA W BLOCZKU CLASSIC, (ser solankowy typu śródziemnomorskiego)
  • pieprz ziołowy do smaku,
  • 3 łyżki posiekanego świeżego kopru,
  • 1 łyżeczka czosnku niedźwiedziego,
  • suszona papryczka chili świeżo mielona do smaku.
Przygotowanie:
Przygotowujemy sobie wszystkie składniki.
Formę do tarty wykładamy ciastem, nakłuwamy widelcem i odstawiamy do lodówki.
Piekarnik nastawiamy na 200°C.
Wodę nastawiamy w czajniku, w tym czasie myjemy szparagi odłamujemy twarde końcówki, wystarczy tylko  wygiąć je w łuk, a same w odpowiednim miejscu się przełamią. Zalewamy wrzątkiem, gotujemy 4 min,  odcedzamy, przelewamy zimną wodą i przekładamy na ściereczkę, żeby odsączyć z nadmiaru wody.
W tym czasie do dużej miski wbijamy jajka, dodajemy mniejsze kawałki sera, śmietanę, pieprz, koper, czosnek niedźwiedzi i miksujemy na najwyższych obrotach (za pomocą robota), do uzyskania gładkiej, jednolitej masy.
Ciasto wyciągamy z lodówki, przelewamy masę serowo jajeczną, dodajemy szparagi, doprawiamy chili i wstawiamy do piekarnika.
Kiedy włożymy tartę do piekarnika, temperaturę od razu skręcamy do 180°C i pieczemy ok. 15-20 min.
Rada: ciasto francuskie rozwijamy, kładziemy na nie formę, dnem do góry i za pomocą nożyka do ciasta wykrawamy szerszy o 2-3 cm od obwodu okrąg. Wystarczy odwrócić i docisnąć ciasto do tarty.
Do przygotowania tego dania nie używamy soli, ponieważ ser, którego używamy jest sam w sobie słony.

30 minut z Apetiną

2 komentarze:

  1. Kocham takie tarty wytrawne, fajne zapiekane dania! Ze szparagami jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)