poniedziałek, 11 maja 2015

Pstrąg tęczowy w zieleni (danie główne)

Jedzmy ryby jak najczęściej bo są zdrowe, a pstrągi tęczowe są naprawdę wyjątkowe. Korzystnie na organizm działają, przemianę materii pobudzają, samopoczucie nam poprawiają, o urodę naszą dbają. Jeśli  z świeżymi  warzywami  i ziołami podamy to większe zdrowotne działanie uzyskamy. 

Składniki: 2 porcje
  • 2 szt. pstrąga tęczowego,
  • sól himalajska do smaku,
  •  pieprz kolorowy świeżo zmielony do smaku,
  • 1 szt. cebuli czosnkowej,
  • 4 ząbki czosnku,
  • 1 limonka,
  • masło,
  •  świeży lubczyk,
  • świeży koperek,
  • szczypiorek,
  • roszponka,
  • zielone szparagi,
  • olej rzepakowy.

Przygotowanie:
Pstrąga oczyszczamy z łusek i dokładnie myjemy. Koperek drobno siekamy. Limonkę kroimy w cienkie plasterki.
Pstrąga nacieramy niewielką ilością soli, dodajemy do środka czosnek, liomonkę, liście lubczyku i kawałki masła. Doprawiamy pieprzem i posypujemy koperkiem.
Pstrąga spinamy wykałaczkami i przekładamy na folię aluminiową.
Pstrąga grillujemy z dwóch str. tak żeby mięso łatwo odchodziło od ości.
Schłodzone szparagi  płuczemy, odrywamy stwardniałe końcówki, smarujemy olejem, solimy i grillujemy.
Cebulę przekrawamy na połowę i układamy na rożnie.

Pstrąga podajemy ze szparagami, cebulką czosnkową, szczypiorkiem i roszponką.
Smacznego :)
Rada: pamiętaj, sprawdź za nim kupisz, czy ryba jest świeża. Świeży filet pstrąga charakteryzuje się bladoróżowym kolorem. Samo mięso powinno być jędrne i pod wpływem nacisku szybko wracać do poprzedniego kształtu. Gdy tak się nie dzieje, zrezygnujmy z kupna ryby.
Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN http://www.layman.pl/bitwa-na-przepisy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)