wtorek, 26 maja 2015

Pappardelle z warzywami

Marchew, pietruszkę, cukinię w paski pokroiłam i z cebulką na oleju ostrym kilka minut podsmażyłam. Makaron na al. dente ugotowałam i z warzywami zmieszałam. Dużo szczypiorku dodałam i czarnuszką posypałam. 
To danie na talerzu mieni się kolorami i zaskakuje słodko ostrymi smakami.
Składniki:
  • 100 g makaronu pappardelle,
  • 1 młoda cebulka,
  • 1 średniej wielkości marchewka,
  • 1 pietruszka - korzeń,
  • 1/2 cukinii (ok 100 g),
  • sól do smaku,
  • pieprz do smaku,
  • pęczek szczypiorku,
  • 1 łyżeczka czarnuszki,
  • olej rzepakowy z papryką ostrą.

Przygotowanie:
Makaron gotujemy w lekko osolonej wodzie na al dente i odcedzamy.  W tym samym czasie przygotowujemy warzywa.Szczypiorek myjemy, osuszamy i drobno siekamy. Marchew, pietruszkę obieramy i kroimy w cienkie paski najlepiej za pomocą obieraczki do warzyw. Cukinię bez obierania kroimy w paski, a cebulkę w plasterki.
Cebulkę podsmażamy na 2 -3 łyżkach oleju, następnie dodajemy marchew, pietruszkę i całość podgrzewamy ok. 2 min. Na koniec dodajemy plasterki cukinii i całość podgrzewamy. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku, delikatnie mieszamy. Dodajemy makaron, szczypiorek i mieszamy. Jeśli makaron jest zbyt suchy, wystarczy skropić go olejem z chili.
Makaron z warzywami przed podaniem posypujemy czarnuszką.
Rada: warzywa powinny być al dente, będą smaczniejsze.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)