poniedziałek, 25 maja 2015

Duszone ziemniaki z kapustą i boczkiem

Danie, które jak z kociołka smakuje, niewiele kosztuje, można na patelni przygotować i smakiem się rozkoszować.

Tylko jednej dużej patelni potrzebowałam, na której olej podgrzałam, ziemniaki podsmażyłam, ziół dołożyłam, wodą podlałam, kapustę i boczek  dodałam. 

Składniki:
  • ok. 1 kg młodych jak najmniejszych ziemniaków,
  • 30 ml oleju rzepakowego z czosnkiem,
  • 100 g parzonego boczku w plasterkach,
  • 250 g młodej kapusty,
  • 1 łyżeczka kminku całego,
  • świeży rozmaryn,            
  • sól do smaku,
  • pieprz czarny świeżo mielony do smaku.







Przygotowanie:
Ziemniaki bez obierania myjemy i suszymy papierowym ręcznikiem.
Na dużej patelni rozgrzewamy olej, dodajemy ziemniaki i podsmażamy je kilka min. 

Zalewamy 100 ml gorącej wody, dodajemy sól, rozmaryn, przykrywamy pokrywą i dusimy ok. 30 -40 min w zależności od wielkości ziemniaka. Od czasu do czasu ziemniaki odwracamy. Woda powinna całkowicie odparować, a skórka przypiec.
Kapustę myjemy, suszymy i kroimy w paski.
Kiedy ziemniaki będą miękkie (sprawdzamy za pomocą wykałaczki) dodajemy kapustę, plastry boczku, kminek, dolewamy 20 ml oleju i mieszamy. Przykrywamy pokrywą i dusimy kilka min. aż kapusta nam zmięknie.
Całość doprawiamy solą i pieprzem do smaku.
Duszone ziemniaki podajemy z kapustą, boczkiem i ozdabiamy świeżym rozmarynem.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)