środa, 12 listopada 2014

Gniazdo jajeczne z bryndzą

 Dania z makaronem często kojarzą nam się z odległymi krajami i nietypowymi, a nawet dziwnymi składnikami. Ja jednak nie wybrałam się w odległą podróż kulinarną, tylko naszą kuchnię polską, prostą, ale niebanalną.  Bryndza, która w moim rejonie jest produkowana do makaronu została dodana. Do tego wiejskie jajko w koszulce ugotowałam i szczypiorkiem z własnego ogródka posypałam. Żółtko delikatnie się rozlało i z makaronem zmieszało, a bryndza nadała smaku słonawego bardzo, ale to bardzo wyjątkowego. Proste danie, ale smakiem rodzinę moją zaskoczyło i do ulubionych dań dołączyło. 

Składniki na 2 porcje:
  • 6 gniazdek  makaronu,
  • 50 g bryndzy,
  • ½ pęczka szczypiorku,
  • 2 świeże jajka,
  • 2 łyżki octu,
  • pieprz kolorowy świeżo mielony do smaku,
  • 1 łyżka masła klarowanego. 
Przygotowanie:
Makaron gotujemy w wodzie na al. dente i odcedzamy. Nie trzeba solić bo bryndza jest słona.
Przekładamy na talerz, dodajemy podzieloną na kawałeczki bryndzę, a na środek makaronu jajko w koszulce. Całość polewamy stopionym masłem, posypujemy posiekanym szczypiorkiem i doprawiamy pieprzem. 

Przygotowanie jajka w koszulce:
Jeden litr wody doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy ogień i dodajemy ocet (1 łyżka octu na 500 ml wody). Jajko rozbijamy do miseczki, tak aby żółtko pozostało w całości. Łyżką mieszamy wodę tak, aby powstał nam wir, do którego energicznym ruchem wlewamy jajko.
Jeśli wir będzie silny, jajko ładnie uformuje się samo, a jeśli nie to wystarczy łyżką delikatnie zgarnąć białko do środka, na żółtko.
Jajko gotujemy około 3 minuty i wyjmujemy je łyżką cedzakową.

 Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania i spostrzeżeń dodawania :)